Inloggen
Winkelmandje

Klantenservice

Advies en hulp

Hieronder vind je een overzicht van onze service. Staat het antwoord op je vraag er niet tussen? Neem dan contact op met onze klantenservice. We geven je graag advies.

+31 (0)36-5223869
We beantwoorden graag je vragen. Open: 8.30 - 18.00 uur

info@facilityshop.nl
Antwoord binnen 1 uur

Bestelling plaatsen

Bestellen bij Facilityshop gaat eenvoudig en veilig.

1. Plaats je bestelling
Kies het product dat je wilt kopen en voeg deze toe aan je winkelwagen. Via de knop aan de bovenkant van de website kun je de winkelwagen bekijken en als je dit wenst het aantal aanpassen, een product verwijderen of een artikel toevoegen. Op de pagina van de winkelwagen zie je ook het totaalbedrag, eventueel verzendkosten en de berekende btw.

2. Inloggen
Heb je een account? Je logt in met je gebruikersnaam en wachtwoord. 
Heb je nog geen account? Je kunt zonder account bestellen, dan hebben we nog wel je gegevens nodig om je bestelling en de factuur te versturen. We raden je aan een account te maken, want dat heeft veel voordelen. Je kunt je pakket op een ander adres laten bezorgen (geen postbusnummer). Selecteer dan op een ander adres bezorgen.

3. Controleren en betalen
Je krijgt nu een overzicht van je bestelling en je contactgegevens. Kies één van onze betaalwijzen. Controleer of alles wat op het overzicht staat ook klopt en plaats je bestelling.

Je bestelling wijzigen of annuleren
Dit kan, tenminste zolang de bestelling nog niet verzendklaar wordt gemaakt. Neem dus snel contact met ons op, zodat we de bestelling nog voor je kunnen aanpassen. Als de bestelling al verzendklaar wordt gemaakt, is annuleren niet meer mogelijk. Is je pakket al onderweg? Dan kun je de bestelling actief weigeren of de artikelen binnen 14 dagen retourneren.

Informatie over je bestelling
Direct nadat je een bestelling hebt geplaatst, ontvang je per mail een overzicht van de bestelgegevens. Dit is een bevestiging dat jouw bestelling bij ons is binnengekomen. Zodra de bestelling wordt verzonden, ontvang je in een aparte mail informatie met de track & trace nummers. De factuur wordt ook per mail toegestuurd. Je ontvangt deze op het e-mailadres dat je hebt opgegeven bij je bestelling.

Bezorging

Bestel je op maandag t/m vrijdag voor 13.00 uur en is het artikel direct leverbaar? Dan verzenden we het dezelfde dag nog. Je hebt je bestelling dan doorgaans de volgende werkdag in huis. Bestellingen voor de Waddeneilanden komen een tot twee dagen later vanwege de bootovertocht. Als een artikel van je bestelling niet direct leverbaar is, nemen wij contact met je op om een indicatie van de levertijd aan te geven.

We proberen je bestelling altijd in één pakket te bezorgen. Bestel je artikelen met verschillende levertijden, uit verschillende magazijnen, dan wordt je bestelling soms gesplitst in twee of meer bezorgingen. Dit heeft geen invloed op de berekening van de bezorgkosten.

Welke pakketdienst bezorgt je bestelling?
Jouw bestelling wordt bezorgd door DHL, PostNL of UPS. 
 
Track & trace informatie
Zodra je bestelling wordt verzonden, ontvang je in een aparte mail informatie met de track & trace nummers. Op de website van de pakketdienst kun je deze nummers invullen en jouw bestelling volgen.

Verzendkosten
Bestellingen vanaf € 50.- exclusief btw bezorgen we gratis in Nederland en België. Onder € 50,- zijn de verzendkosten van je bestelling € 5,95 exclusief btw.

Bezorging via DHL of UPS en je bent niet aanwezig
Als je niet aanwezig bent op het moment van bezorging, dan wordt je bestelling de volgende dag nog een keer aangeboden of de bezorger zal een briefje achterlaten waarop staat waar het pakket is afgegeven, bijvoorbeeld een service punt bij jou in de buurt. 
Voor informatie over de verzending van jouw pakket via UPS of over een UPS servicepunt kun je het UPS Service nummer bellen: 0900-4636877.

Bezorging via PostNL en je bent niet aanwezig
Je pakket wordt op maandag t/m zaterdag (als dit mogelijk is) afgeleverd bij je buren. Of de bezorger komt de volgende dag nog een keer.

Betaalmogelijkheden

We hebben verschillende manieren waarop je bij ons kunt betalen. Alle online betalingen worden eenvoudig en veilig verzorgd via de betalingsprovider CardGate.

iDEAL
Met iDEAL betaal je snel, simpel en veilig online via je eigen bank. Je kunt iDEAL direct gebruiken als je internetbankiert bij ABN AMRO, bunq, ING, Knab, Rabobank, de Volksbank (SNS, ASN Bank en Regiobank), Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers. Je kiest iDEAL als betaalmethode en selecteert de bank waar je je bankzaken online regelt. Je komt direct in het bekende internetbankieren van je bank terecht en logt daar in. De benodigde gegevens van je aankoop zijn al ingevuld. Je keurt de betaling goed zoals je bij jouw bank gewend bent en je ontvangt direct een bevestiging van de bank.

Bancontact
Belgische klanten die internetbankieren bij de banken: Dexia, Fortis, ING, FINTRO, KBC, CBC, AXA bank en VDK Spaarbank kunnen via Bancontact/Mister Cash eenvoudig online betalingen verrichten. Je kiest Bancontact als online betaalmethode en je vult het kaartnummer en de vervaldatum van de betaalkaart in. Je komt nu in de beveiligde omgeving van jouw eigen bank en logt in met je telefoon of kaartlezer. Elke bank heeft een eigen manier van inloggen. Je bevestigt de transactie. Online betalen via Bancontact is eenvoudig en veilig.

Visa/Mastercard
Bij Facilityshop is het mogelijk te betalen via creditcards van VISA en MasterCard. Kies bij de betaalmethode voor online betaling.

Betaling op rekening
Uitsluitend zakelijke klanten, dit geldt ook voor scholen en overheid, met een Facilityshop account kunnen op rekening betalen. In dat geval dien je het btw-identificatienummer in je account te vermelden. We verwachten dat je de factuur binnen 14 dagen betaalt, tenzij jouw factuur een andere betalingstermijn aangeeft. Door te kiezen voor deze betaalmethode ga je automatisch akkoord met de algemene voorwaarden van Facilityshop. Facilityshop behoudt zich het recht voor deze betaalservice te weigeren. 

Betaling vooraf
Vooruitbetalen houdt in, dat je na het plaatsen van je bestelling zelf het orderbedrag op de bankrekening van Facilityshop overmaakt. Vermeld hierbij altijd het ordernummer uit je orderbevestiging.

Onze rekeninginformatie is:
Facilityshop
IBAN: NL79 INGB 0007 2403 27
BIC: INGBNL2A

Het verwerken van deze betalingen duurt iets langer, dus houd rekening met één tot drie werkdagen overboektijd. Zodra we de betaling hebben ontvangen, e-mailen we je direct een ontvangstbevestiging en versturen we de bestelling.

Ruilen en retourneren

Voldoet je bestelling toch niet helemaal zoals je had verwacht? Of is het product beschadigd? Laat het ons weten en we gaan je helpen bij het ruilen of retourneren.

Retour doorgeven
• Voor al je aankopen geldt 14 dagen bedenktijd nadat je het product hebt ontvangen. Als je meerdere artikelen in één keer hebt gekocht, dan begint de termijn nadat je het laatste artikel hebt ontvangen. Laat ons binnen deze termijn weten dat je het product wilt ruilen of retourneren. Dit kan via een mail naar info@facilityshop.nl of bel onze klantenservice +31 (0)36-5223869. Na afloop van de 14 dagen zichttermijn heb je nog eens 14 dagen de tijd om je product terug te sturen.
• Ook als zakelijke klant kun je binnen 14 dagen nadat de bestelling is bezorgd via mail of telefoon melden dat je de bestelling wilt ruilen of retourneren. Je krijgt van onze klantenservice binnen een werkdag informatie hoe deze aanvraag wordt verwerkt.
• Retouren vanuit België kunnen per mail of via telefoon worden aangemeld. Onze klantenservice laat binnen een werkdag weten hoe deze aanvraag wordt verwerkt. 

Hoe retourneer ik een product?
• Het is belangrijk dat het product onbeschadigd en ongebruikt is, en dat het product compleet in de originele verpakking zit.
• Stuur binnen 14 dagen na ontvangst van je product een mail naar info@facilityshop.nl of bel onze klantenservice +31 (0)36-5223869, en geef duidelijk aan dat je een artikel wilt ruilen of retourneren.
• Je ontvangt binnen een werkdag een reactie van ons met de informatie of het artikel bij je wordt afgehaald, of dat je het artikel kunt terugsturen.
• Doe de producten die je wilt retourneren in de doos waarin de bestelling is bezorgd, of gebruik een andere stevige doos.
• Vul het retourformulier in en doe deze in de verzenddoos.

Je kunt het online retourformulier hier downloaden.
Je mag ook het modelformulier herroeping gebruiken. Dit formulier kun je hier downloaden.

• Als het product bij je wordt afgehaald, krijg je via mail van ons een retournummer en informeren we je op welke dag het pakket wordt afgehaald.
• Als je het product terugstuurt, print dan het retouretiket bij het retourformulier en plak deze op de verzenddoos. Breng het pakket naar een PostNL locatie. Bij PostNL ontvang je een bewijs van de retourzending.
• Zodra het pakket door ons is ontvangen, sturen we je een bevestiging per mail.

Uitzonderingen!
De volgende artikelen kun je niet retourneren:
• Audio-/video-/softwareproducten, inktcartridges en tonercassettes waarvan de verzegeling is verbroken of de verpakking is geopend of die geïnstalleerd of geregistreerd zijn.
• Verbruiksartikelen, bijvoorbeeld aluminiumfolie of reinigingsvloeistof.
• Artikelen die om gezondheidsredenen of hygiënische redenen niet kunnen worden geruild.
• Artikelen met een houdbaarheidsdatum.
• Producten die speciaal voor je zijn besteld of op maat gemaakt zijn.

Wil je een nieuw artikel ontvangen?
Nadat we je pakket retour hebben ontvangen, verzenden we direct het nieuwe artikel. Als het nieuwe product goedkoper is, ontvang je een eventueel restbedrag binnen 5 werkdagen op dezelfde rekening als waarmee je hebt betaald. Als het nieuwe product duurder is, sturen we je een betaalverzoek voor het restbedrag. Nadat we je betaling hebben ontvangen, sturen we het product direct op. Mocht het product niet meer op voorraad zijn, dan storten we het aankoopbedrag terug op dezelfde rekening als waarmee je hebt betaald.

Wil je je geld terug?
Nadat het pakket door ons is ontvangen, sturen we je een bevestiging per mail. Bij zichtbare gebruikssporen, missende accessoires of als de verpakking niet meer in originele staat is, heb je geen recht meer op het volledige aankoopbedrag. In dit geval krijg je van ons een deelvergoeding. Deze is 75% van het oorspronkelijke aankoopbedrag. Als je alle artikelen van je bestelling retourneert, betalen we ook de verzendkosten van deze bestelling terug. De verzendkosten voor het terugsturen zijn voor jouw rekening. Binnen 5 werkdagen na bevestiging van de ontvangst van je product storten we het aankoopbedrag terug op hetzelfde rekeningnummer als waarmee je hebt betaald.

Mijn product is beschadigd geleverd
Is het artikel beschadigd bij je aangekomen? We lossen dit graag snel voor je op! Laat het ons direct weten op werkdagen via telefoon +31 (0)36-5223869. Een mail sturen mag natuurlijk ook: info@facilityshop.nl.

Mijn product is incompleet geleverd
Is je product of bestelling niet compleet bezorgd? Stuur een mail naar info@facilityshop of bel onze klantenservice +31 (0)36-5223869, en geef duidelijk aan wat er ontbreekt. We gaan het uiteraard oplossen. Na je aanvraag houden we je per mail op de hoogte.

Advies en hulp

Heb je nog vragen? Neem contact op met onze klantenservice.

+31(0)36-5223869
We beantwoorden graag je vragen. Open: 8.30 - 18.00 uur

info@facilityshop.nl
Antwoord binnen 1 uur

85
© 2017 Facilityshop - Algemene voorwaarden - Privacy statement
-

Winkelmandje

Filter